Rehber

"Boş Paket" Araba Almak Ayıp mı? Sırf "Cam Tavan" İçin 300 Bin TL Fazla Verilir mi?

arabakarsilastirma.com.tr2 görüntülenme

Türkiye'de araba alırken "dolu paket" takıntısı yüzünden bütçeyi delmeye değer mi? Boş paket almanın avantajları ve dezavantajları.

Türkiye'de araba almak sadece bir ihtiyaç değildir, bir statü göstergesidir. Bunu kabul edelim. Bir araba aldığınızda eş dost ilk olarak "Hayırlı olsun" der, ikinci olarak eğilip içeri bakar ve o ölümcül soruyu sorar: "Sunroof var mı? Ekran büyük mü?"

Eğer cevabınız "Yok, baz paket bu" ise, yüzlerde hafif bir ekşime olur. "Olsun, ayağını yerden kessin yeter" tesellisi verilir. Sanki ayıplı mal almışsınız gibi hissettirilir.

Peki, milletçe hasta olduğumuz o "Gırtlak Dolu" sevdası yüzünden bütçemizi delmeye, kredi batağına girmeye gerçekten değer mi? Gelin şu "Boş Paket" (Line/Joy/Vision) düşmanlığını bir masaya yatıralım.

1. "Kör Tapa" Kompleksi

Baz donanım araba almanın en can sıkıcı yanı, direksiyonun veya konsolun üzerindeki o "boş" tuş yerleridir (Kör kapaklar). Araba size her bindiğinizde "Paran buna yetmedi" diye bağırır sanki. Ama bir dakika... Motor aynı motor. Şasi aynı şasi. Güvenlik (çoğu yeni modelde) aynı güvenlik. Sırf kliması dijital değil de elle çevirmeli diye, koltukları deri değil de kumaş diye bir araba "kötü" olur mu?

Gerçek: O "boş paket" dediğiniz araba, sizi A noktasından B noktasına "dolu paket" ile aynı sürede ve aynı güvenlikte götürür.

2. Cam Tavan (Sunroof) Yalanı

İlanlarda "Cam Tavansız Olmaz!" diye bağıranlara bakmayın. Evet, arabanın içi ferah oluyor, dışarıdan havalı duruyor. Ama hadi dürüst olalım; o cam tavanı yılda kaç kere açıyorsunuz? Yazın açsan güneş beynini yakar, kışın açsan donarsın. Üstüne bir de fitilleri eskidiğinde içeri su alma riski, mekanizma bozulursa sanayide "abi bunun tırnağı kırılmış 20 bin TL" masrafı cabası. Sırf sigara dumanı tahliyesi için araba parası kadar fark ödemek mantıklı mı?

3. Jant Kapağı vs. Çelik Jant

Boş paketin imzası o plastik jant kapaklarıdır. Görüntü zayıf mı? Evet. Ama o 19 inç elmas kesim jantlı dolu paketle bir çukura girdiğinizde jant yamulur, lastik yarılır, cüzdanınız ağlar. O hor görülen "teneke jantlı, yanaklı lastikli" boş paket ise çukuru hissetmez, konforlu konforlu geçer gider. Türkiye yolları malum; bazen "fakir donanımı" aslında en konforlu olandır.

4. Sonradan Doldurma (Sanayi Spec) Hatası

En büyük tehlike burada. "Ben boşunu alayım, sanayide ekran taktırır, jant atar, fulllerim" diyenler... Yapmayın. Orijinal olmayan o Çin malı dev ekranlar bir süre sonra donar, arabanın beynini karıştırır. Sonradan kesilen tavanlar su alır. Kesilen biçilen kablolar yüzünden araba garanti dışı kalır. Ya orijinal dolu alın ya da boş paketin sadeliğini sevin. Arabayı "Frankenstein"a çevirmeyin.

5. Satarken "Zor Satılır" Efsanesi

"Boş paket satılmaz, elinde kalır." Külliyen yalan. Her malın bir alıcısı vardır. Sen dolusuna 2 milyon isterken, boşuna 1.5 milyon yazarsan, bütçesi kısıtlı olan adam gelir senin arabanı havada kapar. Hatta şirketler, kiralama filoları ve "arabam olsun borcum olmasın" diyen memurlar boş paket peşinde koşar. Boş paket yavaş satılır ama mutlaka satılır.

Sonuç: Elalem Ne Der Diye Araba Alınmaz

Cebinizde paranız varsa, keyfiniz istiyorsa gidin en dolusunu alın, tadını çıkarın. Helali hoş olsun. Ama sırf komşu "arabası da boşmuş" demesin diye, bütçenizi zorlayıp, 3-4 yaş daha eski, kilometresi yüksek, kazalı "dolu" araba alacağınıza; gidin modeli yüksek, kafası rahat "boş" araba alın.

Unutmayın; klimayı elle açmak, sanayide şanzıman ustası beklemekten daha kolaydır.

#araba alma#bos paket#donanim#sunroof#rehber